Obchodné podmienky

Článok I. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti predávajúceho – OLIVA TRADE s.r.o., Mestský park 13, 040 01 Košice, IČO: 36 815 080 (ďalej len "predávajúci) a kupujúceho (ďalej len "kupujúci) pri kúpe tovaru ponúkaného predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke predávajúceho www.clematis.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

Kontaktné údaje predávajúceho:

Sídlo

OLIVA TRADE s.r.o.

Mestský park 13

040 01  Košice

Poštová adresa a prevádzka

OLIVA TRADE s.r.o.

Krosnianska 10

040 22  Košice

IČO: 36 815 080

DIČ: 2022422083

IČ DPH: SK2022422083

Telefón: +421 911 633 440 (pondelok - piatok, v čase od 08:00 do 16:30 hod.)

Email: info@clematis.sk

zapísaná v OR SR KE I, odd. Sro vl. č. 20194/V

Orgán dozoru:

Inšpektorát SOI pre Košický kraj

Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65  Košice 1  
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
fax č. 055/622 46 95
Kontaktujte nás pomocou formuláru

http://www.soi.sk

https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

2. Kupujúcim sa rozumie v systéme zaregistrovaná fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplní objednávkový formulár  „Objednávka“ a potvrdí oboznámenie sa s týmito VOP, kupujúci pristupuje k týmto VOP predávajúceho, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy a sú stále prístupné na webovej stránke predávajúceho, obdržala emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu a emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky predávajúceho a VOP.

3. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

4. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

5. Elektronickou objednávkou sa rozumie vyplnený a odoslaný elektronický objednávkový formulár, ktorý musí obsahovať nasledovné údaje:
a) identifikáciu kupujúceho - t.j. meno a priezvisko, bydlisko, telefonický kontakt, e-mailovú adresu – v prípade, že dodacia adresa nieje úplná alebo správna, predávajúci si vyhradzuje právo objednávku nevybaviť.
b) veľkosť objednaného tovaru
c) množstvo objednaného tovaru
d) adresu miesta dodania tovaru

V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle predchádzajúcej vety, za objednávku sa považuje aj telefonická objednávka, alebo objednávka zaslaná emailom.

6. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je jej pravdivé a úplné vyplnenie.

7. Odoslaná objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-mailu.

8. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia VOP v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke.

9. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.

Článok II. Dodacie podmienky

1. Za dodanie tovaru sa považuje jeho prevzatie kupujúcim.

2. Objednaný tovar zasielame najneskôr do 10 pracovných dní odo dňa potvrdenia Vašej objednávky.

3. Expedičné náklady (hradí objednávajúci):
a) doručenie tovaru kuriérom GLS (platí pre územie Slovenska) – poplatok v hodnote 2.99 €, pri nákupe nad 50€ je doručenie ZADARMO. Pokiaľ je objednaný tovar dostupný, bude doručený do 2 pracovných dní (platí len pre maloobchodných zákazníkov, pre veľkoobchodných zákazníkov platí osobitný cenník poštovného uvedený na tejto stránke http://www.clematis.sk/sk/ine/velkoobchod#.WzobK7hc1so).
b) doručenie tovaru prostredníctvom Slovenskej pošty na dobierku – platia rovnaké podmienky v tomto článku, bod č. 3. a)

c)doručenie tovaru do niektorý z predajní Clematis - osobný odber - osobný odber v našich predajniach je bezplatný, náklady za doručenie do predajne neplatíte (zoznam predajní nájdete na tejto stránke: http://www.clematis.sk/sk/ine/predajne-clematis%C2%AE#.Wzobgbhc1so)

4. Z dôvodu veľkého záujmu o tovar môže dôjsť k oneskoreniu dodania. V takomto prípade príjmite naše ospravedlnenie. O oneskorení dodávky alebo vypredaní tovaru budete vyrozumení. Ďakujeme za pochopenie.

5. U objednávok s vyššou hodnotou môže dodávateľ resp. predávajúci e-mailom alebo telefonicky overiť pravosť (alebo správnosť obsahu) objednávky pred jej odoslaním.

6. Pokiaľ objednávka obsahuje viac druhov tovaru a je vybavovaná po častiach, poštovné sa platí kupujúci  iba raz.

7. Zásielky, ktoré sú predávajúcemu vrátené ako nevyzdvihnuté, zašleme znovu len na vyžiadanie kupujúceho a kupujúci nesie náklady spojené s opakovaným dodaním v plnej výške - 2,99 €.


Článok III. Platobné podmienky

1. Po uskutočnení objednávky bude na Váš e-mail zaslané potvrdenie objednávky spolu s údajmi o objednávke. Daňový doklad - faktúru Vám zašleme spolu s objednaným tovarom.

2. Platba sa uskutočňuje dobierkou pri preberaní zásielky alebo v hotovosti v prípade doručenia kuriérskou službou GLS. Platbu môžete vykonať aj cez platobnú bránu alebo bankovým prevodom (po zaslaní platobných údajov našimi pracovníkmi na Váš e-mail).

3. V prípade, že kupujúci neprevezme ním objednaný a požadovaný tovar zaslaný predávajúcim na dobierku, predávajúci je opravnený v zmysle týchto obchodných podmienok, požadovať preplatenie nákladov vzniknutých predávajúcemu neprebratím tovaru. Následne bude pre daného kupujúceho zablokovaná možnosť platby za objednávky formou dobierky v internetovom obchode.

4. Kúpna cena produktov je uvedená v EUR vrátane DPH a nezahŕňa cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.

5. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane on-line; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.


Článok IV. Záruka a reklamácie

1. Na dodávaný tovar je poskytovaná záruka 24 mesiacov.

2. Čas, odkedy začína plynúť záručná doba, zistí kupujúci na doklade o kúpe (faktúra). Doklad je preto potrebné uschovať si. Bez tohoto dokladu nie je možné tovar reklamovať. Po uplynutí záručnej doby nárok na uznanie reklamácie zaniká.

3. Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť a bez zbytočného odkladu (najneskôr nasledujúci deň po jeho prevzatí) a informovať predávajúceho o zistených závadách. Neskoršie reklamácie zjavných závad nebudú predávajúcim uznané.

4. Záručná lehota začína plynúť dňom dodania tovaru.

5. Práva a povinnosti kupujúceho sa vo veciach neupravených týmito podmienkami riadia podľa Občianskeho zákonníka.

6. Reklamáciu tovaru/výmenu/vrátenie tovaru si môže kupujúci uplatniť odoslaním na adresu predávajúceho:
 

OLIVA TRADE s.r.o.

Krosnianska 10
040 22 Košice

spolu s vypísaným formulárom Výmenný / reklamačný formulár na stiahnutie (urýchlite tak vybavenie Vašej reklamácie, resp. žiadosti o výmenu alebo vrátenie tovaru).

7. Náklady na dopravu k nám hradí zákazník, späť k zákazníkovi ju hradíme my (doporučujeme zásielku zaslať doporučene) a my Vám tovar buď:
a) opravíme na vlastné náklady (ak ide o odstrániteľnú vadu) a pošleme Vám ho späť
b) ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni jeho ďalšiemu použitiu, zašleme Vám na výmenu rovnaký nový výrobok. Reklamovaný tovar nikdy nezasielajte ako dobierku, takúto zásielku nemôžeme prevziať - bude Vám vrátená späť. Každú reklamáciu vybavujeme bez zbytočného odkladu a o jej priebehu zákazníka informujeme.

8. Aby bolo možné správne určiť pôvod chyby, je nutné výrobok reklamovať okamžite a neodkladne, teda ihneď po zistení chyby na tovare. Chybou sa rozumie nedostatok na tovare, ktorým je obmedzené, prípadne znemožnené jeho ďalšie používanie na daný účel. Záručnú dobu si nemožno zamieňať so životnosťou výrobku, t.j dobou, počas ktorej pri správnom používaní a ošetrovaní môže tovar vzhľadom ku svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite používania vydržať. To znamená, že prirodzené fyzické opotrebovanie výrobku nie je dôvodom na reklamáciu. Predávajúci zodpovedá len za materiálové vady a chyby výrobného charakteru. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby a poškodenia výrobku, ktoré vznikli úmyselným poškodením, nesprávnym zaobchádzaním, nesprávnym používaním alebo nesprávnym ošetrovaním a udržiavaním výrobku.

9. Pri reklamácii sa uplatňuje nasledovný postup:
a) aby mohla byť reklamácia vybavená včas a k spokojnosti zákazníka je nevyhnutné, aby odberateľ pri uplatnení reklamácie tovar predložil riadne vyčistený, zbavený všetkých nečistôt, s presným definovaním závad na tovare spolu s dokladom potvrdzujúcim kúpu tovaru (faktúra)..
b) kupujúci je povinný poškodený tovar zaslať predávajúcemu v originálnom balení a v pevnej kartónovej krabici, na adresu OLIVA TRADE s.r.o., Krosnianska 10, 040 22 Košice.
c) poštovné za pôvodnú dodávku sa nevracia.

10. Ak kupujúci pri preberaní tovaru od pošty zistí, že obal dodaného tovaru je poškodený, nie je povinný tovar prevziať.

11. Ak sa kupujúci rozhodne tovar aj napriek poškodeniu obalu prevziať, je povinný toto prevzatie potvrdiť pracovníkovi pošty až po skontrolovaní tovaru.

12. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu, ak uvedené podmienky nebude považovať za splnené.


Článok V. Výmena tovaru

1. Pokiaľ kupujúcemu výrobok nevyhovuje svojou veľkosťou alebo farbou, bude kupujúcemu zaslaný produkt na výmenu v požadovanej veľkosti alebo farby kupujúceho.


2. V prípade, že výmenu požaduje tretia osoba (napríklad obdarovaný) o tejto výmene, bude upovedomený aj kupujúci, ktorý daný tovar objednal a zaplatil.


3. Postup pri výmene:
a) kupujúci je povinný zaslať predávajúcemu produkt mechanicky nepoškodený, čistý, v obale na to určenom, spolu s vyplneným formulárom na výmenu tovaru, ktorý si môžete stiahnuť a vyplniť tu: Výmenný / reklamačný formulár na stiahnutie  na adresu: OLIVA TRADE s.r.o., Krosnianska 10, 040 22 Košice
b) tovar zasielaný na výmenu zároveň je kupujúci povinný poistiť. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom výmeny znáša kupujúci až do okamihu jeho prevzatia predávajúcim.
c) predávajúci nepreberá vrátený produkt prostredníctvom dobierkovej služby
d) za výmenu je predávajúci oprávnený účtovať poštovné a balné vo výške 2,99 €.
e) doklad/potvrdenie o zaslaní tovaru je kupujúci povinný uschovať.

4. Objednané výrobky - spodnú bielizeň, termoprádlo, plavky atď. je kupujúci povinný skúšať na spodnú bielizeň.

5. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť výmenu tovaru, ak uvedené podmienky nebude považovať za splnené.

Fomulár na stiahnutie: Výmenný / reklamačný formulár na stiahnutie


Článok VI. Vrátenie tovaru a vrátenie peňazí

1. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade a spôsobom upraveným v Občianskom zákonníku. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní, odo dňa, kedy kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme produkt.

2. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy, teda najneskôr v 14. deň odkedy lehota na odstúpenie od zmluvy začala plynúť.


3. Po odstúpení od zmluvy vráti predávajúci kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil kupujúci v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená bankovým prevodom, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

4. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

5. V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný zaslať tovar späť na adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Vrátený tovar by nemal niesť známky použitia, mal by byť nepoškodený a kompletný (vrátane príslušenstva).


6. V prípade vrátenia tovaru predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu sumu za poštovné a balné vo výške 2,99 €.

7. Kupujúci môže bez peňažnej sankcie stornovať výlučne svoju objednávku uskutočnenú prostredníctvom objednávkového formulára „Objednávka“, a to do 24 hodín odo dňa zadania platobného príkazu na zaplatenie kúpnej ceny, najneskôr však pred pripísaním kúpnej ceny na účet predávajúceho a zároveň je povinný o uvedenej skutočnosti telefonicky a písomne upovedomiť predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje do 15 dní vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, ak došlo k jej pripísaniu na účet predávajúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. V prípade akceptácie cenovej ponuky predávajúceho zaslaním potvrdzujúceho emailu, stornovanie nie je možné.

8. V prípade vrátenia tovaru treťou osobou (napríklad obdarovaným) predávajúci vráti kúpnu cenu tovaru na účet kupujúceho.


9. V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný zaslať predávajúcemu produkt na adresu OLIVA TRADE s.r.o., Krosnianska 10, 040 22 Košice, podľa postupu uvedeného v bode 3 článku V. týchto podmienok.

Výmenný / reklamačný formulár na stiahnutie

Článok VIII. Ochrana osobných údajov a súkromia

  1. Prevádzkovateľ internetového obchodu www.clematis.sk, spoločnosť OLIVA TRADE s.r.o.. uchováva a spracúva osobné údaje v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a neskoršími predpismi.
  2. Všetky údaje zákazníkov sú zabezpečené proti akémukoľvek zneužitiu.
  3. Osobné údaje , ktoré zákazník uvedie pri nákupe sú úplne dôverné a v žiadnom prípade nebudú poskytnuté tretím stranám. Osobné údaje budú použité len pre nevyhnutné úkony spojené s vybavením objednávky.
  4. Na písomnú žiadosť zákazníka budú osobné údaje z databázy vymazané a OLIVA TRADE s.r.o. ich nebude ďalej spracovávať.

 
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok.

Alternatívne riešenia sporov

Dávame Vám do pozornostni nasledovné: V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu je nižšia 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov nadobúda účinnosť dňom 1. februára 2016.

Znenie VOP je účinné od 01.09.2016